yoga rulle matte

PERSONLIG TRENER YOGA

Balanse i livet, motivasjon og overskudd til jobb, familie, venner og aktiviteter. Få ditt eget tilpassede yogaprogram og bli veiledet av erfaren instruktør. Vi legger inn øvelser som går direkte på dine personlige utfordringer som for eksempel nakkesmerter, hodepine, vonde skuldre, tretthet, søvn og mentalt stress. 

Yoga har utmerkede metoder for å oppnå en forandring i livet. Gjør hverdagen din bedre og finn balansen med yoga. 

Timebooking PT Yoga

Dette skjemaet er kun en forespørsel. Du vil bli kontaktet av oss innen kort tid. Vi er også tilgjengelig på telefon 975 88 955.

Hva er PT yoga?

En yogaøkt kan bestå av asanas (fysiske øvelser), pranayama (pusteøvelser) og mental trening (avspenning eller meditasjon). Med en privat time i yoga tilpasser vi og velger metoder som er perfekt for akkurat deg. Den første timen bruker vi tid på å bli kjent og finner fram til dine mål og behov. Vi ser på hvor mye tid du har lyst til å bruke på praksisen din, og om du vil jobbe mest med det fysiske og/eller det psykiske aspektet. Da vår yogainstruktør også har en bachelor i ernæring er det mulig å inkludere ernæringsveiledning i PT-timene.

yoga matte

Hvor lang oppfølging er nødvendig?

3 PT yogatimer: Minste bestilling er tre timer og det passer for deg som har mye yogaerfaring. Her er et lydspor til mental trening inkludert i prisen. 

10 PT yogatimer: For å få ditt eget yogaprogram må du bestille minst 10 Yoga PT-timer. Yogaprogrammet får du som en video som er lett å bruke når og hvor som helst du befinner deg. Lydspor til mental trening er inkludert. 

20-50 PT yogatimer: Ønsker du tett oppfølging over et halvt år og god veiledning i øvelsene, anbefaler vi at du bestiller 20-50 PT yogatimer. Da er flere videoer og flere lydspor inkludert i prisen.

Kun yogaprogram på video: Når du kjenner at du er kommet langt med yogapraksisen din eller er i en ny livsfase og klar for å endre fokus eller videreutvikle praksisen din, kan du bestille en ny video. Da tar vi èn samtale og instruktør bruker et par timer på å utvikle et nytt program til deg. Nytt lydspor til mental trening er også inkludert i prisen.

Fokusområder på PT yogatimer er: 

  • Vonde skuldre, nakke, hodepine
  • Stressmage, fordøyelsesplager
  • Tretthet, energiløsthet
  • Nedstemthet
  • Styrke
  • Forebygge skader
  • Kjernestyrke & teknikk
  • Pust & avspenning
  • Balanse
  • Fleksibilitet
  • Rehabilitering
  • Bygge opp kroppen etter fødsel
  • Bli kvitt smerter og skader

Se priser

Les om Hilde

PERSONLIG TRENER  MENTAL TRENING

Har du lyst til å bli mer avslappet og bedre rustet til å hanskes med hverdagens stress? Mental trening handler om å sette av litt tid hver dag til å praktisere metoder som hjelper deg til å slippe gammelt tankemønster, og etablere nye og sunnere tankevaner. Det er som regel når livet blir litt vanskelig at vi er moden for og søker etter forandring. Problemer med søvn, angst og bekymring som ikke slipper taket er ypperlige motivasjonsfaktorer for å begynne med mental trening.

Timebooking Mental Trener

Dette skjemaet er kun en forespørsel. Du vil bli kontaktet av oss innen kort tid. Vi er også tilgjengelig på telefon 975 88 955.

Hva er mental trening?

Vårt første fokus i treningen er avspenning og mental opprydning. Deretter følger metoder for konsentrasjon og meditasjon. Når grunnlaget er lagt, er den største utfordringen i mental trening å holde motivasjonen oppe og trene hver dag. Det er da svært nyttig og å ha en personlig motivator og noen du kan snakke med om din indre reise. 

Resultatet av jevnlig mental trening er økt velvære og livsmestring i form av indre ro, fokus og mer energi. Mental trening er ferskvare, og best resultat oppstår ved daglig praksis. Du må sette av 5-30 minutter hver dag til å trene. Mental trening kan kombineres med hvilken som helst annen fysisk trening og livsstil.

Hvor lang oppfølging er nødvendig?

Veiledning i mental trening starter med ukentlige møter som etterhvert strekker seg til et større tidsrom mellom møtene. Praksisen gjør du på egen hånd etter bestemte lydspor. 

  • Avspenning: 3 mnd, 10 samtaler (1-3 lydspor) 
  • Meditasjon grunntrening: 6 mnd, 12 samtaler (4-7 lydspor)
  • Meditasjon viderekommen: 12 mnd, 12 samtaler (1-4 lydspor)

Hva kan mental trening hjelpe deg med? 

  • Å sove bedre
  • Å slappe av
  • Økt overskudd
  • Konsentrasjon
  • Tilstedeværelse
  • Oppmerksomhet
  • Å styre humøret ditt
  • Angst
  • Å kunne gi mer til familie og venner
  • Lengre lunte
  • Mer av det gode i hodet

Se priser